/nieuws
actueel
nieuw
/Links
WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK
alcohol en samenleving
22/01/2008
ZIEN DRINKEN DOET DRINKEN
Voorlichting omtrent alcoholmisbruik werkt niet. Tot dit besluit kwamen Nederlandse onderzoekers van de Radboud Universiteit in samenwerking met de Stichting Alcoholpreventie (STAP). Vermanende TV-spotjes schijnen niet werkzaam te zijn bij jongeren. Alcoholreclame daarentegen zetten de jongeren aan tot meer drinken, zelfs tijdens het kijken naar de spotjes.
|meer |top |
22/01/2008
EEN BIERTJE VOOR DE RUIMTEREIZIGERS |meer |
13/09/2006
Tafelbier op school ? |meer |
22/06/2006
Wie zijn de zwaarste “binge drinkers” |meer |
21/09/2005
Respect voor alcohol, respect voor jezelf |meer |
16/03/2005
Britse vrouwen krijgen speciaal bierglas |meer |
15/12/2004
Message in a bottle |meer |
12/10/2004
Spanjaarden waren eerste bierbrouwers |meer |
19/08/2004
Alcohol en zwangerschap |meer |
09/06/2004
Brouwersteam 'Belgian Beer – Op uw gezondheid' eindigt 91ste op 489 ploegen op 20 km van Brussel |meer |
17/05/2004
Dossier : het reinheidsgebod |meer |
02/04/2004
Gratis bier doet gemeenteraadsverkiezingen in het water vallen |meer |
22/01/2004
Wat betekent “veilige alcoholconsumptie”? |meer |
17/12/2003
Sociale kosten & baten van alcoholconsumptie |meer |
30/10/2003
Katerremedies en wetenschap |meer |
28/10/2003
Opleiding van barmannen mildert alcoholverbruik |meer |
20/10/2003
Eerst roken, dan drinken |meer |
11/06/2003
Medicinaal bier? |meer |
11/06/2003
Bier als vloeibaar voedsel |meer |
12/05/2003
Invloed van socioculturele drinknormen |meer |
05/05/2003
Adolescenten ontwaren voordelen van drinkgedrag |meer |
23/04/2003
Volwassen Amerikanen drinken teveel |meer |
14/01/2003
Bier en gezondheid, haalt eervolle zesde plaats in top van T-zine |meer |
14/11/2002
Culturele benadering van alcoholmisbruik. |meer |
14/11/2002
Effect van lagere alcoholgrens op ongevallen |meer |
22/07/2002
Wat adolescenten verwachten van alcohol |meer |
22/07/2002
Drinken en kennis van alcohol bij professionelen van de gezondheidzorg |meer |
10/06/2002
Pintje per dag is gezond |meer |
06/06/2002
Bier is goed voor Vegetariërs ! |meer |
24/05/2002
Mobiel bellen gevaarlijker dan matig drinken |meer |
06/05/2002
Bier uit de 18e eeuw in Bokrijk |meer |
29/04/2002
Beer & Society Information Center |meer |
17/04/2002
Werk uw bierbuik weg in drie weken... |meer |
15/04/2002
Glas geeft seintje |meer |
09/04/2002
Meer dan 40% van de studenten kijkt geregeld te diep in het glas |meer |
19/03/2002
Autocomputer detecteert dronken bestuurders |meer |
07/03/2002
Alcopops zetten kinderen aan tot drinken |meer |
27/02/2002
Recorddrinker met 8,1 promille |meer |
19/02/2002
Scheiden zet aan tot drinken |meer |
07/01/2002
Jobtevredenheid en drinkgedrag |meer |
19/12/2001
Bierstop tijdens voetbalwedstrijden voor jongeren |meer |
14/12/2001
Alcohol stimuleert riskant seksueel gedrag |meer |
21/11/2001
Aan alcohol-gerelateerde verkeersongevallen |meer |
03/10/2001
Alcoholmisbruik is geen excuus voor geweldplegingen |meer |
|BANNERS|